Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Gabriëlschool stelt zich voor
    • Historie
    • Twee locaties
    • In de wijk
    • Schoolgids
    • Ons bestuur
    • Vacatures
  • Informatie
    • Schooltijden
    • Info schooljaar
    • Social Schools
    • Opvang voor/tussen/na schooltijd
    • Protocollen & documenten
    • Ziekmelden & verlofaanvragen
    • Onze plannen voor de komende jaren
    • Verzekeringen
    • Parochienieuws
    • Kalender
    • Aanmelden
    • Communicatie met ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Tevredenheidsonderzoeken
  • Team
    • Samenstelling
    • Professionele cultuur
    • Organisatiestructuur
  • Contact
  • Inloggen
Eigenaarschap
Cultuur
KiVa
Ouderbetrokkenheid

Professionele cultuur

In veel onderwijsorganisaties werkt de ontstane politiek-ambtelijke cultuur onderwijsvernieuwingen en onderwijsverbeteringen tegen. Een voorwaarde voor ontwikkeling is een professionele cultuur in de school, waarin kwaliteit leidend is. De kern van de professionele cultuur zit in het uitgangspunt dat iedereen gelijkwaardig is als mens, maar dat niet iedereen als professional gelijk is: de zogenoemde 'erkende ongelijkheid'. Hiermee onderschrijven we dat ieders kwaliteiten op een verschillend vlak liggen. Als dat uitgangspunt duidelijk is, kun je teamleden aanspreken op hun (eigen) kwaliteiten en kun je openlijk met elkaar bespreken welke ontwikkelpunten er zijn.

In een professionele cultuur zijn we er primair op gericht om samen betere professionals te worden. Dit vindt op de Gabriëlschool o.a. plaats in:

  • Leerteams, waarin een kleine groep teamleden (maximaal 8) eigenaar is van onderwijskundige zaken als: klassenmanagement, leerling-welzijn, methoden & werkwijzen, opbrengsten, didactiek, leerlingen met zorg en scholingsbehoefte. Elk leerteam heeft een woordvoerder.

  • Expertgroepen, is een groep teamleden (maximaal 6), die zich op basis van competentie of een persoonlijk ‘go’ bezighoudt met de verbetering van het onderwijs op een bepaald gebied. Zij geven input aan het jaarplan en verbeterplannen. Ze zijn ook ‘eigenaar’ van de opgestelde plannen.

  • In het Management-Afstemmings-Team (MAT) stemmen we samen de ‘onderwijsgang van zaken’ af. In dit MAT zitten alle woordvoerders van de leerteams, de intern begeleiders en de directieleden.

    In onderstaand schema zie je hoe op de Gabriëlschool de professionele cultuur in elkaar steekt.

Professionele cultuur Gabriëlschool

Bekijk onze schoolgids

Je kind aanmelden

Kalender

Communicatie met ouders

Contact

Michiel ten Hovestraat 9
2613 VX Delft
015 2134615

Kristalweg 107
2614 SH Delft
015 2135880

gabriel@laurentiusstichting.nl

Locatie

Locatie Michiel ten Hovestraat

Onderdeel van

  • Privacy statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools